HTML

Óramutató.hu

Oris, Nomos, Fortis, Sinn, Tag Heuer, Frédérique Constant, Breitling, Jaeger-LeCoultre, Ferrari, Hamilton, Vacheron Constantin, Guess, GC, Kenneth Cole, Breitling for Beintley, MEXX, Officine Panerai hírei...

Címkék

Címkefelhő

2009.05.04. 13:18 Óramutató

IWC Grosse Fliegeruhr

Tény, hogy nem mai darab, hiszen már vagy jó három éve kapható, de ez azt is jelenti, hogy érdemi tapasztalatokra alapozva lehet beszámolni az IWC ismert pilótaórájáról, a Grosse Fliegeruhrról (Big Pilotról). Az első, ami mindenkinek elsőre szembetűnik, az az óra puszta mérete: tekintélyes 46,2 mm átmérőjével és 15,8 mm vastagságával elsősorban a vastagabb csuklókon fog jól mutatni.



 

Második pillantásra szinte biztosan a nem csak markáns méretű, hanem formájú koronán akad meg a szemünk. A csiszolt gyémántra hasonlító koronára nem csupán öröm ránézni, hanem használni is. Csavarzárasról lévén szó külön meg kell említeni a menet finomságát: nyitáskor a korona a menet végére érve egész finoman válik el a menettől, más óráknál jellemző "ugrást" nem érezhetünk. A tervezők figyelmességét dicséri még az is, hogy a koronát teljesen visszacsavarva a korona fején lévő IWC logó mindig egyenesen áll. Egy ekkora korona láttán természetesen felmerül a kérdés, hogy az nem zavarja-e kézfejünk szabad mozgását. A válasz teljes mértékben attól függ, hogy hogyan hordjuk az Grosse Fliegeruhrt: ha egészen lent, közvetlenül a csukló csontján, akkor elképzelhető, hogy néhány kellemetlen élményben lesz részünk. Természetesen, ha egy kicsit föntebb viseljük, akkor aligha gyűlik meg a bajunk vele, sőt, igazán ezen a helyen érezhetjük, milyen kényelmes is viselni.

Maga a számlap - részben méretei miatt is - talán az egyik legkönnyebben leolvashatóak közé tartozik. Ezen nagyon nem is kell csodálkozni, hiszen ezen óráknál éppen a leolvashatóság az egyik legfontosabb követelmény. A fehér indexek a fekete számlapon értelemszerűen a nagy kontraszt hatást képeznek. A számlappal kapcsolatban talán csak annyit furcsállhatunk, hogy miért nem látták el az összes indexet superluminova bevonattal, miért csupán a negyedeknél lévőket? Szintén a tervezők figyelmességét dicséri, hogy a dátumablak hátterét a számlap színéhez igazították, igaz csak az egyik modellnél. A számlapot fedő üveget természetesen tükröződést megakadályozó bevonattal látták el, feladatát tökéletesen végzi.

 

A Grosse Fliegeruhrt kézbe véve a legelső benyomás a súlya. Erről elsősorban a szerkezetet körülvevő lágyvasgyűrű tehet, amely értelemszerűen a káros mágneses hatásoktól hivatott azt megvédeni. A tok felületeit rendkívül finoman dolgozták ki, a zömében matt részek közül csupán a polírozott lünetta különbözik.

A tok belsejébe tekintve az IWC 51111 kaliberét találjuk, ám hogy egyáltalán csak egy pillantást vethessünk rá, üvegbetét híján - ugye a mágneses védelem miatt - sajnos le kell vennünk a hátlapot. Mivel az 51111 meglehetősen nagy, így kitölti a tokban rendelkezésre álló helyet. A billegő az elterjedt 4 Hz helyett 3 Hz (21600 féllengés óránként) üzemel, járástartaléka - legalább is a számlap szerint - hét nap. Valójában az 51111 akár 8,5 napig is eljárna, viszont az utolsó napon az óra pontossága rendkívül romlana, ezért egy sajátfejlesztésű szerkezet segítségével az óra a hetedik napon megáll.

A szerkezet másik különlegessége a felhúzásért felelős Pellaton szerkezet, amely rendkívüli hatékonyságáról híres. Napi viselet mellett a három óránál lévő mutató, amely a járástartalékot jelzi ki, jóformán nem fog mozdulni, vagy legfeljebb a hatos és a hetes között fog ingázni. A teljesen felhúzotthoz közeli állandó állapot természetesen kihat a pontosságra is, azaz jelen esetben minél több energiát tárol a rugó, annál pontosabban jár az óra. Az IWC maga által megkövetelt nullától plusz hét másodpercig terjedő tartományban a Grosse Fliegeruhr általában napi egy-két másodpercet siet teljesen felhúzott állapotban, míg alacsony energia szintnél ez az érték akár hat másodpercig is kitolódhat.

A szíj és zsanérzár a márka nevéhez méltóan szintén kivételes minőségű darabok. A korábbi modellektől eltérően, amelyeknél borjúbőrből készítették a szíjat, itt most alligátorbőr használtak. A szíj vastagsága összhangban van az óra arányaival. A füleknél a 22 mm szélesség a zsanérzárhoz érve 18 mm-re zsugorodik. Egyes más, nagyméretű órák ismerői valószínűleg egy kicsit keskenynek találhatják a szíjat, mégis az óra keltette benyomáshoz inkább egy ilyen szíj illik, mint egy 24 vagy akár 26 mm szélességű.

A zsanérzár megmunkáltságán nagyon nincs mit kifogásolni. Ez leginkább annak köszönhető, hogy formáját nem préseléssel, hanem CNC-vel nyerte el. Természetesen a bőrrel érintkező felületek kialakítására különös figyelmet fordítottak, így aligha meglepő, hogy az IWC zsanérzárjaira sem szokott panasz lenni.

Szólj hozzá!

Címkék: iwc flieger pilótaóra


A bejegyzés trackback címe:

https://oramutato.blog.hu/api/trackback/id/tr161102155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása