Az IWC és az Adventure Ecology együttműködéséről a schaffhauseni manufaktúra - ahogy ez az óraiparban szokás - egy limitált példányszámú sorozattal emlékezik meg. A tudósokból, tengerészekből, művészekből és kalandorokból álló expedíció egy kizárólag műanyag palackokból, műanyag hulladékból és újrahasznosított anyagokból épült katamaránon fog körülbelül 10000 tengeri mérföldnyi utat megtenni a Csendes-óceánon. Útjuk során elsősorban az Egyenlítő közelében, majdnem tizenöt magyarországnyi területen koncentrálódó műanyaghulladék szőnyegre kívánják felhívni a figyelmet.
A Csendes-óceánon neve ellenére ugyancsak erős viharok szoktak tombolni, amelyekkel a Plastiki névre keresztelt műanyaghajónak is meg kell küzdenie. Ezekhez a zord kihívásokhoz természetesen a személyzet karórájának is alkalmazkodnia kell, így nem véletlenül esett a választás az Ingenieurre. A családon belül a modell kiválasztása sem okozhatott komolyabb fejtörést, hiszen az IWC éppen az idei év elején a SIHH-en mutatta be az Ingenieur Automatic Mission Earth-t. Ez az Ingeniuer változat neve révén szinte tálcán kínálta magát, így végül is a limitált példányszámú "Adventure Ecology" ezen a modellen alapszik.
Az új Ingenieur Automatic Mission Earth Adventure Ecology legtöbb jegyeiben megegyezik az anyamodellel: az Ingenieurökre jellemző robusztus, 46 mm átmérőjű tok teljes egészében rozsdamentes acélból készült. A számlap kék színe természetesen az óceánra utal, a méretes narancssárga indexek és a szintén ilyen színű, két markáns arab szám nagyban könnyítik meg a leolvashatóságot. Ahogy az illik, a számlapot zafírüveg fedi, amelyet mindkét oldalon tükröződésmentesítettek. Szintén figyelemre méltó a tüskezáras kaucsukszíj tokhoz való illesztése, amely így mindenféle hézag nélkül szinte a tok szerves részeként viselkedik.
Az órában a megbízható 80110 kaliber végzi a dolgát, amely szerkezet természetesen az IWC sajátja. Mint ilyen, a felhúzásról a már majdnem 60 éves Pellaton szerkezet gondoskodik, melynek hatékonyságával még ma is csak kevés más szerkezet vetekedhet. Nem hiányozat a lágyvas mag sem, amely a szerkezetet még extrém erős, 80.000 A/m erejű mágneses mezőktől is megvédi. Az órát aligha küldenék ki a Plastiki személyzete karján az óceánra, ha nem rendelkezne kellő vízállósággal; erről a menetes hátlap és az új formájú koronavédő által körülölelt csavarzáras korona gondoskodik. Az Ingenieur Automatic Mission Earth Adventure Ecology így akár 120 méteres mélységben is vízálló marad, bár a hajó személyzete közül valószínűleg kevesen szeretnék majd ezt próbára is tenni.
A Plastiki négy hónap elteltével érkezik meg Ausztráliába. A hajó és a személyzet lehet, hogy megviselt lesz, az Ingenieurnek viszont a harmadévnyi hajókázás valószínűleg meg sem fog kottyanni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ekkerjoz 2009.06.10. 05:39:23
mesekukac 2009.07.07. 13:36:07
Walter Melone (törölt) 2009.07.20. 09:44:34