Nem mondhatni, hogy esemény nélkül telt a múlt hét első fele a TAG Heuernél. A Mclarennel való együttműködésüket ünnepelendő mutatták be Londonban a régi-új Silverstone kronográfot, amely tulajdonképpen az eredeti Monaco konformistább változata. Szintén bejelentették egy új, saját fejlesztésű kaliber, a 1887-es elkészültét. Mint a svájci óragyártók túlnyomó többsége, az 1980-as években a Heuer, illetve a TAG Heuer is rákényszerült arra, hogy az ETA-tól és Lemaniától szerezze be a szerkezeteket, amelyek akkor már szintén nehézségekkel küzdöttek, és végül a Swatch csoportnál kötöttek ki.
Közismert, hogy az ETA néhány év múlva már csak a Swatch csoporton belüli márkákat fogja kiszolgálni, így a külsős cégek vagy más beszállítókat keresnek vagy önállóan szolgálják ki igényeiket, és saját kalibert készítenek. A TAG Heuer az utóbbi megoldást választotta, munkájuk gyümölcse pedig többek között a Calibre 360 és a Calibre S.
Az új szerkezet is egy kronográf szerkezet, méghozzá egy oszlopkerekes és klasszikus elrendezésű. A 39 köves automata kronográf billegője a megszokott 28800 féllengést végzi óránként. A kismásodperc kilenc, a percösszegző tizenkettő, az óraösszegző pedig hat óránál kapott helyet. Az 1887 kaliber egyelőre csak kevés TAG Heuer modellbe kerül, így továbbra is számítanak a beszállítókra (ETA, Zenith, Dubois-Depraz).
A TAG Heuer legújabb kaliberét ugyan valóban házon belül tervezte, ugyanakkor az alapokat a Seiko egy régebbi, kizárólag Japánban forgalomba hozott, Seiko és Junghans órákba épített TC78 kaliber szolgáltatta. Az eljárás persze az óraiparban és a TAG Heuernél is bevettnek tekinthető, hiszen például utóbbinak a 360-as kalibere az ETA 2893-asán alapszik, ugyanakkor a szerkezet varázsát a kronográf modul adja, amelyhez persze erősen módosítani kellett a kiindulási alapnak számító kalibert. A 1887-es és a TC78-as közötti különbségek már a méretekben is megmutatkoznak. A TAG Heueré szélesebb és egyben alacsonyabb is. Ebből egyenesen következik, hogy az összes híd, különösen a kronográfé, különbözik, és persze a rotort is áttervezték. A percmutató tengelye is teljesen új, ahogy a golyóscsapágyak rögzítése is. A beszállítók között találjuk a Nivaroxot és a KIF-et; előbbi értelemszerűen a rugót szállítja, amely egy új típust tervezett kifejezetten ennek a kalibernek, míg utóbbi a billegőért felelt. A kaliber így jóformán egészében Svájcban készül, messze felülmúlva az 50 százalékos követelményt ahhoz, hogy a "Swiss made" feliratot viselhesse.
A kérdés már csak az, hogy melyik órában láthatjuk majd viszont az új kalibert. Sokat valószínűleg nem kell várni, elvégre a fejlesztés költségei jóval tíz millió dollár felett járnak, és még egy TAG Heuer sem engedheti meg magának az a luxust, hogy várjon. A klasszikus elrendezés egy klasszikus órát kíván, és mi illene legjobban a TAG Heuer dinamizmusához, ha nem a Carrera egy újboli kiadása? | |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.