Tartósság és valódi értékek kell, hogy jellemezzék azokat a karórákat, melyek az örvénylő divatirányzatok ellenére még ezekben a válságos hónapokban (években?) is nagyon sokan elismernek. A Fortis Flieger Chronograph-ok formái ma is frissen hatnak, pedig immár húsz éve szinte változatlan formában a piacon vannak. Igen, először 1989-ben mutatták be ezt a modellt, és az akkori munka elsimeréseként ítélték oda a „Busse LONGLIFE DESIGN AWARD”-ot.
Hosszú élettartam, tartósság, gazdaságosság - ezzel a három jellemzővel kell bírnia azoknak a termékeknek, amelyeket ezzel a háromévente odaítélt díjjal elismernek. Az első két jellemző a Fortis Flieger Chrono esetében valóban helytálló. A robusztus tok sok gyűrődést kibírt már. Szinte rendszeresen csapkodják a szűk pilótafülkék falához. Van olyan is, amelyet a pilótafülkéből ejtettek le betonra (ez kb. olyan három méteres esés), és mégis működőképes maradt. A mindennapi életben ilyen extrém helyzetekben nem kell bizonyítani, tehát tényleg sokáig szolgálhat bennünket. A tokban egy Eta/Valjoux 7750 kaliber "lakik", ami exkluzívnak biztosan nem mondható, cserébe rendkívül megbízható, és mindennapos időmérésekhez is tökéletesen megfelel.
A gazdaságosság már egy más kérdés. Tény, hogy svájci pilótaórát ilyen szerkezettel kevesebbért is kapunk. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a Fortis rengeteget tett a pilótaórák újboli (nem csak szakmai körökön belüli) elterjedéséért, és mai népszerűségükért. Egy kis túlzással tényleg kijelenthető, hogy a Flieger Chrono az ezt követő modellek mintájául szolgált. Az elmúlt húsz évben szinte semmit sem változott a megjelenése. A legszembetűnőbb különbség a tok fénye: az eredeti modellek mattok, az újak polírozottak. Mivel mai napig is jól fogy a modell, így a jövője is hosszú évekig biztosított.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jorda 2009.02.19. 15:53:43
Napi 20 mp.-et késik. Szervízben állítólag beállítható 4 mp.-es pontossággal.
Nem elég !
Van egy Citizenem-ami 10 év körüli- és halálpontos!
Ez az óra presztizsben nem éri el a Fortist !
AKKOR MOST MI VAN?
kopaszok 2009.02.20. 10:25:45
No quarter 2009.02.21. 08:38:14
Milyen Fliegered van? Alapmodell, GMT, Kronográf? Az ébresztősre nem kérdezek rá...
Mikor készült az óra, mikor vetted-kaptad? Mikor volt szervízben? Volt-e egyáltalán?
Ha Te is tudod, hogy be lehet állíttatni, miért nem teszed meg? A 4mp azt jelenti, hogy ezen belül, nem pedig a kihozható maximumot. Szívedre a kezed: mit szólnál egy olyan autós teszthez, ahol azt kifogásolják, hogy egy Ferrarinak kicsi a csomagtartója, szinte lehetetlen megoldani a vonóhorog elhelyezését, mert az alsó diffúzor útban van, hátul kényelmetlen ülni és a sáros, kátyús földúton egy 20 éves, 4x4-es Fiat Panda úgy ott hagyja, mintha szemből jönne?
A kvarcszerkezetű Citizent ne hasonlítsd össze egy mechanikus karórával. Ha csak azt akarod, hogy a Citizen győzzön, akkor tesztelj testreszabott feltételekkel. Egy alaphelyzettel megvilágítom Neked, miről is van szó: a női súlyemelők nem véletlenül vannak külön értékelve, de még a női teniszezőket, pingpongozók, úszók, stb. is nemük szerint versenyeznek. Lehet közöttük indulni férfiként, könnyebben boldogulsz. Tárgyilagosság...
Ha majd egyszer lemerül az elem, meghibásodik a panel, mit teszel? Ne vidd el óráshoz, tedd mechanikus lelkű sorstársa mellé. Meg fogsz lepődni, mert az még mindig jár mostoha sorsa ellenére.
Akkor beszéljük majd újra át véleményed.
Szép napot!
soldat 2009.03.13. 12:07:06
Meg kell jegyezzem, hogy a pontosság egyáltalán nem árfüggő, nem úgy müxik, h minél drágább, annál pontosabb.